Monday, March 28, 2011

B.A.B.! ....


Tajuk jek dh "busuk" kan.... Huhuhu...
Tapi tu ler.. Aku nk cerita ler psl binatang haram kejadah ni yang aku rasakan telah berleluasa digunakan oleh org kapir laknatullah utk mnjatuhkan org Islam... Melalui gmbar yg aku attach ni dh bnyk rupanya digunakan dlm kehidupan kta yg tanpa kita sedari... So, kpd org2 JAKIM... Sila2 ler pantau keadaan ini sbbnya... Dgn adanya bnda ini dlm stp brg / makanan yg kita gunakan, confirm ler solat kita.. ibadah kita... kehidupan kita seharian pun x khusuk & seaman2nya ler... Cth terdekat yg skrg ni x leh nk bendung adalah dgn trdapat bnyk sgt kegiatan MAKSIAT yg brleluasa.. Dgn ada maksiat, maka trlahirlah anak2 haram & pmbuangan bayi.. Aku nk cerita bnyk pun tak guna kan.. Sbbnya aku ada anak2... Klau kita mjaga mereka dgn sebaiknya tapi mlalui barang / pemakanan yg trdapat binatang haram ini, mmg susah ler!!! So..... Berhati2 lah umat Islam skalian ya! Pasni, nk cari barang/makanan pastikan mmpunyai logo JAKIM... Jagalah akhlak kita & generasi kita yg seterusnya ya... Kita sbg umat Islam, kenalah brbangga sbbnya ISLAM itu sdiri amatlah cantik & sempurna agamanya... Sekian ler coretan aku utk hr ini.. Harap2 dpt ler sama2 ambil iktibar ya...

2 comments:

  1. Mmg sangat ngeri beb... skang nie penggunaan menatang ni mmg dah berleluasa.. subhanallahh semoga kite semua dlm lindungan Allah..

    ReplyDelete
  2. Lia: Btul ler beb.. btul2 takut skrg nie.. So, waspada jek ler..

    ReplyDelete