Wednesday, July 13, 2011

Kek Pertama ku.. (^_^)


Wah! Tajuknya pun mcm baget bagus jek kan... Hehehe...

Ni aku nk citer psl kek pertama ku mggunakan aven... Hehehe..

Sblm ni slalu buat kek batik yg aku rs budak skolah rendah pun leh buat jgak.. :o

Lps dh rasa puas buat kek batik, aku cuba ler buat cheese oreo cake..



Tp mslhnya adlh prcubaan ku mmbuat cheese cake tue trus jadi cheeesse BEDEBAH...

Sbb aku x mggunakn mixer utk buat cheese nya.. Hahaha... Silap aku jgak..


Leh plak aku buat bhgn cheese mggunakan manual (tangan ler)..

Tp rasanya tetap sedap.. Ahak... perasan lagik.. (Puji ler diri sdiri)...


Tapi tanpa kenal PUTUS ASA... Aku tlh buat juga kek yg ke tiga... Iaitu CONGO BAR CAKE...


Resepi aku ambil DI SINI... So, klau saper2 yg rs nk cuba tue, leh jek cuba..

Aku pun cuba dr resepi kwn aku yg skrg ni dh rajin memasak sejak bergelar "ISTERI" nie..

Mmg salute ler kat dia.. Seorang kwn yg Rajin & baik hati.. :) Hehehe...


Anyway... Ini ler hasilnya...

Sila layanz...





Adunan yg telah siap disatukan




Tengah tunggu utk dibakar


Akhir skali......






.............................









.......................................








....................................................








...........................................................










Selepas siap dibakar & kuar dr aven...


TADAAA.....





Selepas dibakar










Hasil yg telah dipotong2....





Pssttt: Hsbd saya ckp sedap cuma lagi SEDAAAPPPP klau diletak brsama badam...

Xpe.. Next time aku akn cuba lagi.. Hehehe...



PEACE YO!

1 comment: